Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyer, Daniel Z.; Avery, Leanne M.
TitelThe Flow Lab: A Simple Activity for Generating NOS Principles
QuelleIn: School Science and Mathematics, 109 (2009) 8, S.484-495 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
SchlagwörterScientific Principles; Science Instruction; Science Activities; Class Activities
AbstractWhile there is near universal agreement within the science education community that a strong understanding of nature of science (NOS)--both as a student goal and a teacher attribute--is critical, we still struggle with how to achieve these aims. Barriers range from pragmatic logistics to fundamental curricular tensions. In this paper, we share a classroom activity designed to aid in the learning of key NOS principles that we have found constructive. We discuss the basic activity, connections to science studies literature, and opportunities for explicit reflection on nature of science. (Contains 2 notes.) (As Provided).
AnmerkungenSchool Science and Mathematics Association. Oklahoma State University, 245 Willard, Stillwater, OK 74078. Tel: 405-744-8018; Fax: 405-744-6290; e-mail: office@ssma.org; Web site: http://ssmj.tamu.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: